Kezdőlap Kapcsolatfelvétel +36.70.3178645 mobilon vagy írjon nekünk Oldaltérkép
Magyar
Italy
English
 
Navigáció: Egy kétütemű lépés a jövőbe – A BMW R 10 modell története
HÍREK
MULTIMÉDIA
HITEL-FINANSZIROZÁS
SHOP
NETWORK
EXTRA
NAPTÁR
Augusztus
H K Sz Cs P Sz V
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Egyéb hírek
Nissan Juke-R - a fenevad Buda..
2012-06-04
Június 2-án, szombaton a pesti alsó rakparton tombolt a 485 lóerő.
A Hyundai bemutatta a harmadik..
2012-04-30
Immár kétféle tengelytávval gyártják, öt- és hétüléses változatban érkezik az eddigi legszebb Hyundai városi terepjáró.
Lamborghini Urus - 600 lóerős ..
2012-04-29
Igazi szuperatlétát mutatott be Pekingben Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke.
Ingyenes terepvezetés lesz máj..
2012-04-24
Az előzetesen regisztrált jelentkezők a Ford Solymár off-road napján akár már sározhatnak is az új Ford Ranger-rel.

Összes rss hír

 
 
Bár a kétütemű BMW R 10 sosem került sorozatgyártásba, mégis fontos részét képezi a BMW Motorrad történetének

1945-ben a II. Világháború végén Németország romokban hevert, az ipar teljesítménye minimálisra csökkent, emberek milliói veszítették el állásukat. A BMW különösen nehéz helyzetben volt, mivel az ország nyugati részén fekvő gyáregységei a támadások során erősen megrongálódtak, az Eisenach-ban fekvő üzem pedig, ahol a háború alatt a motorkerékpárokat gyártották, orosz fennhatóság alá került.

Ebben a nehéz helyzetben megvolt a valós esélye annak, hogy a BMW csupán emlék maradjon a történelemben. Az országban tartózkodó amerikai hadseregnek szüksége volt viszont egy olyan állomáshelyre, ami képes ellátni nagyszámú hadászati járműve javítását, így tapasztalt munkatársainak, valamint a stratégiai helyen lévő müncheni központjának köszönhetően a BMW-t bízták meg a feladattal. Ez a megbízás nem csak a szövetséges csapatok számára volt fontos, de a németországi munkavállalók számára esélyt jelentett az újrakezdésre.

Kurt Donath, a BMW akkori menedzsere kezdte meg a szövetséges flottához kapcsolódó munkákat, valamint irányítása alatt a bajor gyártó edények, kerékpárok és mezőgazdasági eszközök gyártásába kezdett. Ezek a tevékenységek Németország és a BMW számára is nagy jelentőséggel bírtak, hiszen esélyt adtak egy új jövő kialakítására.

Donath természetesen nem érdeklődött túlzottan az effajta termékek előállítása iránt, számára a motorkerékpárok építése jelentette a jövőt, ami idővel szintén lehetségessé vált. 1946 márciusában az amerikaiak zöld utat adtak a kétkerekűek gyártásának, mivel szükségük volt alapvető szállítási eszközökre, de a legnagyobb hengerűrtalmat 125 cm3-ben limitálták.

65 évvel ezelőtt, 1946. június 3-án, Kurt Donath hosszú távú döntést hozott; utasította a BMW legendás alakját, Alfred Böning-et az R 10-es model, és vele együtt az M411-es, kéthengeres boxer erőforrás kifejlesztésére. A kis 125 cm3-es boxer érdekes kinézetű motorkerékpár volt, alacsonyan fekvő blokkjával és a motoros lába mögött elhelyezkedő hengereivel. Ez azt jelentette, hogy a sebességváltó a motor aljához kapcsolódott és a kardántengely a többi boxernél jóval magasabban helyezkedett el. Külsőre tradicionális BMW motornak tűnt, ám a kéthengeres erőforrást úgy tervezték, hogy előállítása jóval olcsóbb legyen, mint az átlagos négyhengereseké.

Rövidesen el is készült a működő prototípus, azonban mielőtt gyártásba kerülhetett volna, nyilvánvalóvá vált, hogy a szövetséges hatalmak emelni fogják a hengerűrtartalom korlátot 250 cm3-re, így a projekt az R 24-es modell javára abbamaradt.

Napjainkra a BMW Motorrad nagyjából 100.000 motorkerékpárt gyárt évente, olyan innovatív és kategóriavezető gépeket beleértve, mint az S 1000 RR, vagy az új hathengeres luxus túramotor, a K 1600 GT és GTL.

65 évvel ezelőtt, a vállalat teljesen más helyzetben volt, mint ma, és az R10-es fejlesztése új reményt adott a vezetésnek és az alkalmazottaknak. A kéthengeres R10-es sosem került sorozatgyártásba, mégis fontos részét képezi a BMW Motorrad hosszú történelmének.



Kapcsolódó cikkek:

BMW E-Scooter: robogótanulmány a BMW Motorrad-tól.   BMW / Év végéig Akrapovic kipufogó és HP kiegészítők járnak minden újonnan vásárolt BMW S 1000 RR-he   BMW S 1000 RR a BMW M3 ellen   BMW / A MOTORRAD magazin olvasóinak szavazatai alapján a BMW Motorrad négy kategóriában is elnyerte   BMW / A világ első kanyarkövető fényszóróval szerelt motorkerékpárjai már rendelhetőek   


Nyomtatható változat Küldje el a cikket ismerősének Ugrás a lap tetejére

Sikeres szezonkezdet Csányi Ge..
2016-05-09

A H-MOTO Team pilótái tisztesen helytálltak a szezonnyitó futamaikon.

» Bővebben
Forma 1 - Jubileumi koncert
2015-07-14
A 30. Formula–1-es Magyar Nagydíjra készül a Hungaroring csapata,
» Bővebben
Formula 1 Magyar Nagydíj 2015
2015-07-13
Klasszikus.
» Bővebben
Red Bull Air Race ismét Budape..
2015-06-29

Az ingyenes eseményre több mint félmillió nézőt várnak július első hétvégéjén a Duna partra!

» Bővebben
A Nitro Circus meghódította Ma..
2015-06-20

Az elmúlt hétvégén Budapest látta vendégül az amerikai Nitro Circus idén Európában turnézó show-ját. Vasárnap est..

» Bővebben
VILÁGSZÁM – A NITRO CIRC..
2015-04-22
„A benzingőz ünnepe, a szupersztár Travis Pastrana, a világ legjobb freestyle motocross versenyzője, az őrült trükkökr..
» Bővebben
 
Mese "Teletubbies - Táncolj velünk! /..
Bruttó ár: 1 100 Ft
" Az átlagnál jóval színvonalasabb produkcióiról híres nagy múltú BBC hosszas előkészületek után indította útnak az immár legendás Teletubbies sorozatot. A négy tévépocakú, antennás-fejű manó vidám kalandjaival szokatlan módon egy olyan nézőcsoportot
» Bővebben
Vásárlás
Akció "Alain Delon gyűjtemény - ..
Bruttó ár: 4 500 Ft
" * A sokk / Le Choc: Martin belefáradt abba, hogy merénylőként keresse meg betevőjét, ezért elhatározza, hogy kiszáll a buliból. Mivel főnöke, Cox elutasítja ezt az elképzelést, a férfinak nincs más választása, mint a szökés. Időközben találkozik a
» Bővebben
Vásárlás
8200 CD - ezüst
Bruttó ár: 229 000 Ft
leírás az avplanet.hu oldalon
» Bővebben
Vásárlás
Vígjáték "Csocsó, avagy Éljen május e..
Bruttó ár: 1 050 Ft
" Rohamosan épülő szocialista iparváros valahol a Duna partján az ötvenes évek elején. Ott tanárkodik, szervezi a piros betűs ünnepeket, vigyáz a focisták erkölcsére, és teszi, amit tenni jónak lát Csocsó, született Csomai Gusztáv. Ez a történet legi
» Bővebben
Vásárlás

További hírek

 
A keresés helye?
cikk videó shop
KIEMELT PARTNEREK
HÍRLEVÉL
HÍREK | MULTIMÉDIA | HITEL-FINANSZIROZÁS | SHOP | NETWORK | | EXTRA | KAPCSOLAT
 
 
 
 
| Ajánlás emailbe | Szerzői jogok
Copyright © 2007-2008. MOTORSOKK. All rights reserved.
 
0.15929198265076